0:00−02:03 *英会話メモ

耳で覚える英会話表現集6040 Op.9 - YouTube

 

動画の文字おこしです

間違ってたら教えてくださると嬉しいです笑!

 

こんにちは

Hello 

 

やぁ

Hi 

 

はじめまして

It's nice to meet you

 

こちらこそはじめまして

The pleasure is mine

 

自己紹介させてください

Please let me introduce myself 

 

わたしは山田と申します

My name is yamada 

 

お目にかかれて嬉しいです

I'm glad to meet you

 

ずっとお会いしたいと思っていました

I've been wanted to meet you for a long time

 

お噂はかねがねうかがっております

I've heard a lot about you

 

あなたが鈴木さんですね

You must be Mr.suzuki

 

わたしもお会いしたかったんですよ

I've been wanted to meet you too.

  

どこかでお会いしましたよね

I feel like we met before.

 

もっとお年を召したかただとおもいました

I thought you're much older 

 

ほら、こないだあおいしましたよね

We match the other day ,didn't we? 

 

山ちゃんと呼んでください

Please call me yamachan

/

電話ではよくお話ししていますよね

We've talken on the phone often.

 

久し振り

long time no see

 

すみません、ご無沙汰しております

I'm sorry I haven't kept in touch

 

まさかこんなところでお会いするとは

I didn't expect see you here

 

奇遇だねぇ

What go incident

 

いつ以来でしょうか

how long has it been

 

10年ぶりですよね

It's been ten years

 

おかわりないですね

You look the same!

 

一年会わないうちにすっかり綺麗になったね

You've really blossomed in the year we've been out of touch 

 

お互いに年をとったなぁ

time has passed both of us

 

時が立つのは早いものだね

Time flies 

 

最近はいかがですか

How have you been?

 

最近どう?

What's up?

 

元気にしてた?

Have you been ok?

 

あいかわらずだよ

Same mode same mode

 

見違えちゃった!

I didn't recognize you!

 

あなたこそ、何やってたの?

So what about you?

 

具合はどう?

How do you feel?

 

最近ばててない?

Have you been feeling ok?

 

なんかやつれた?

You look little thin

 

大丈夫?

You ok?

 

体調良くなった?

Are you feeling better?

 

げんきないね

You seem little run down

 

顔色悪いよ

You look pale

 

相変わらず元気そうだな

You you usual happy self

 

心配してくれてありがとう

Thank you for your concern 

 

しんぱいかけてごめんね

I'm sorry for making you worry

 

体調がすぐれないんだ

I don't feel so well

 

体調いいよ!

I'm fine!

 

ぼちぼちだね

Oh soso

 

休んだらずいぶん良くなったよ

I've feel much better that I've rested

 

 

心配しないで

Don't worry about me